Våra löppass

09 March 2016

Våren inspirerar till att verkligen ut och springa. Hos oss på Friskis hittar du tre olika löppass anpassade utefter vad som passar just dig. Att hänga med i en löpgrupp utvecklar dig som löpare då våra ledare tipsar om teknik och ger dig feed-back under passen.Så ta chansen och häng med!

Måndagar kl. 19:00-20:00 Löpning distans
För dig som vill komma igång med löpträning i en kul form och med likasinnade. Vi håller ett tempo på ca 7 min/km i genomsnitt och springer mellan  6-8 km. Vi avslutar med nedvarvning och stretch och totaltiden för passet är 60 min.

Tisdagar kl. 18:00-19:15 Löpning kvalitet
I Kvalitetspass blandar vi övningar där vi utmanar kondition, teknik, snabbhet och löpstyrka. Vi strävar vi efter stor variation i tempo och belastning. Arbetsperioder varvas med återhämtning. Passet är 75 min inkl. nedvarvning och stretch.

Torsdagar kl. 18:00-19:15 Löpning distans
Löpning 12-13 km i ett tempo mellan 5,15-5,45 min/km. I distans strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning. Passet är 75 min inkl. nedvarvning och stretch.

Välkommen!



Ute